Firrst impressions - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Fleur Kuiken - WaarBenJij.nu Firrst impressions - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Fleur Kuiken - WaarBenJij.nu

Firrst impressions

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

24 Mei 2016 | Nepal, Kathmandu

Hi!

Mijn tweede verslagje alweer.. Ik heb de eerste week best wat tijd dus waarom niet.

De eerste dag moest ik best even wennen aan alles. Ik heb alles maanden geleden geplanned en dan ‘ineens’ ben je er en moet je alles over je heen laten komen. Vooral ’s avonds had ik hier wat moeite mee. Ik moest denken aan een tegeltje dat bij mijn oma in de gang hangt: “ ’s nachts weegt een ons veren een kilo’.

Het is best spannend als je als enige nieuw aankomt in een huis waar iedereen al een tijdje verblijft. Gelukkig is iedereen erg aardig en heb ik er ook even over gepraat met een paar andere meiden en zij vertelden me dat ze dit gevoel aan het begin ook hadden. Ook heb ik nog even met mijn moeder geappt (lief!).
Gelukkig heb ik goed geslapen (ook al is er nogal wat geblaf van honden hier buiten) en sliep ik onder een dunne sjaal i.p.v. de dikke deken die op het bed ligt ;-).

Hoe ik me de eerste dag voelde is gelukkig helemaal veranderd. Ik voel me al veel meer op mijn gemak en begin wat meer te wennen aan het leven hier.

Ik heb deze week een soort introductieweek en heb 2 ochtenden een yoga les. Dit is nog best zwaar, zeker voor iemand die nooit sport.. 
Dinsdag hadden we een kookworkshop en hebben we een lokale populaire snack gemaakt: Mo mo’s. Erg lekker! Later op de dag kregen we sari’s aan en hebben we een henna tattoo op onze handen gekregen. Ik voelde me net een soort vreemde, chique local (op mijn redelijk ontplofte haar na.. het is hier nogal vochtig). ;--)

Ook ben ik met 2 andere meiden naar een grote stupa (een soort tempel) geweest.
Het viel me op dat er erg weinig toeristen zijn.
Dit heeft vooral te maken met de angst voor naschokken van de aardbevingen.

Er werd hard gewerkt om de stupa te herstellen naar haar originele staat. Dit was onderweg ook te zien, langs de weg is er een tentenkamp waar mensen die hun huis verloren zijn nog steeds wonen.

Er was ook een jongetje van een jaar of 5 die waarschijnlijk ook in het tentenkamp woont. Hij zag ons lopen en kwam bij ons bedelen. Toen wij doorliepen ging hij 2 keer aan mijn been hangen. Best confronterend aangezien je een kindje toch graag wilt helpen maar ik moest hem echt van mijn been afduwen en doorlopen. Zoiets heb ik niet eerder meegemaakt en is best bizar!

De stupa zelf was heel mooi en ik heb er leuke foto’s kunnen maken. ’S avonds zijn we na het eten met een groepje meiden naar Thamal geweest, een toeristische winkelstraat waar we een beetje hebben geshopt en wat gedronken.


Inmiddels de plannen voor het weekend aangepast..
Vrijdag gaan we met een groepje naar Bakhpatur en zaterdag wat andere dingen in Kathmandu bezoeken.
De week erna gaan we naar Chitwan (nationaal park) en het laatste weekend naar Pokhara. Dit is beter omdat er maandag over een week 8 (!) nieuwe vrijwilligers bij zullen komen (en er gaan er een aantal weg).
Ik bof ook qua weer, de dagen beginnen tot nu toe zonnig met af en toe een windje. Op het dakterras kan ik hier lekker van genieten.. Het regent wel ongeveer een halfuurtje per dag maar dat is wel lekker verkoelend..

Ook heb ik wat meer info gekregen over het project waar ik zal gaan werken. Ik ga les geven op een schooltje met kinderen van tussen de 2 en 8 jaar. Het ligt op 5 minuten loopafstand van het huis en dit ga ik samen doen met een ander Nederlands meisje. Zij is hier al een week.
Funny details: het project heet ‘Lily Flower’ wat best grappig is aangezien mijn kat Lily heet en Fleur bloem betekent ;-).

Ik probeer soms wat foto’s te uploaden maar helaas lukt dit niet zo goed met de Wi-Fi dus dat probeer ik later nog wel een keer.
Dit was het voor vandaag..

Ik ga slapen, morgen weer een nieuwe dag!

Thanks voor het lezen!

Groetjes Fleur



  • 25 Mei 2016 - 20:02

    Erik Kuiken:

    Ha lieve Fleur, fijn dat je het daar in Nepal zo naar je zin hebt en leuke mensen om je heen.
    maak er wat moois van! Geniet maar van de omgeving en de kinderen.
    X pap

  • 26 Mei 2016 - 15:56

    Sangita:

    Fleuuurrrr! Leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar het volgende verslag :) xxx Sangita

  • 28 Mei 2016 - 19:10

    André Verboom:

    Ha Fleur
    Leuk om zo je verslag te lezen. Wat een andere wereld hè. En wat een ervaring om het mee te maken. Succes straks met je Engelse les.
    Groet, André Verboom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Hi, Ik ga van 22 mei t/m 13 juni 2016 vrijwilligerswerk doen in Nepal (Kathmandu) via Activity International. Om al mijn ervaringen op te kunnen schrijven en mijn vrienden en familie op de hoogte te houden van mijn avontuur zal ik proberen hier zo veel mogelijk op te schrijven;-)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 9964

Voorgaande reizen:

22 Mei 2016 - 13 Juni 2016

Vrijwilligerswerk Nepal

22 Mei 2016 - 13 Juni 2016

Nepal

Landen bezocht: